Diş Teli Fiyatları

Diş teli; diş bozukluklarını düzeltmek amacıyla kullanılan bir ortodontik tedavi yöntemi olarak karşınıza çıkar. Diş teli fiyatları uygulanan tedavi şekline, süresine, uygulanan malzemeye ve diş hekimin sahip olduğu tecrübeye göre değişiklik gösterir. Tedavi şekline göre çok farklı bir fiyat skalasına sahip olan diş tedavi tedavisinde diş yapısının bozukluk oranı bu fiyatları belirleyen en temel unsurlardan biridir. Bu yüzden en doğru fiyatı öğrenmek ve tedavi hakkında bilgi almak için diş teli tedavisinde uzman bir diş kliniği muayenesi gerekir.

Diş Teli Nedir?

Dişlerde çarpıklık oranının fazla olması ya da dişlerin olması gereken yerden daha eğit ya da yukarıda bulunması, çenede fazla ya da eksik dişler olması ya da standart yerinde uzaklaşmış dişler varsa diş teli fiyatları hemen değişir. Bazı durumlarda yıllar öncesinde çekilen bir diş ya da yirmi yaş dişinin çıkış diğer dişlere baskı yapması, fazladan çıkan dişin diğer dişleri sıkıştırması bu sonuçlarının ortaya çıkmasına neden olabilir.

Diş teli fiyatlarının hesaplanması konusunda etkili olan faktörler ise şu şekilde sıralanabilir:

• Tek çene ya da genel diş çene ve diş teli yapısı,
  • Diş teli ve braket teli malzeme özelliği,
  • Çarpıklık oranının çok ya da az olması,
  • Çenenin geride kalması ya da öne doğru gelmesi,
  • Dişlerin çok ayrık olması durumunda bu ayrıklık durumunda dişler arası aralık oranı,
  • Çene ve damak darlığı gibi yapısal bozuklukların ortaya çıkması,
  • Diş etlerinin normalden çok daha fazla ön planda olması.

Diş teli tedavisinde kullanılan malzemenin türüne göre porselen, braket, metal ya da şeffaf diş telleri tedavide sıklıkla tercih edilebilir. Ayrıca diğer diş teli tedavilerinde fiyat belirlenmesi aşamasında tek çene ya da çift çeneye tel takılması gibi faktörler etkilidir. Buna bağlı olarak en uygun fiyatlı diş telinden en pahalı diş teline kadar sıralama şu şekildedir:

• Metal diş telleri,
  • Porselen diş teli (görünmez),
  • Şeffaf plak.

Ayrıca dişler arası çok büyük bir ayrık söz konusu ise diş teki fiyatları tedavi sürecinin uzaması ve işlem sayısının artmasından kaynaklı daha fazla olacaktır. Bazı vakalarda ayrıklık miktarı mevcut dişler ise fiziksel şekilde kapatılmayacak şekilde olduğunda, diş teli tedavisinde bir diş kadar boşluk bırakılır ve ortodonti tedavi süreci sona erdikten sonra o boş yere implant ile yeni bir diş daha eklenebilir. Bu noktada diş teli tedavi fiyatına implant fiyatı ve uygulaması dahil değildir.

Günümüzde ortodonti tedavilerinin yapılması için herhangi bir yaş sınırı söz konusu değildir. Ancak kişinin yaşına uygun olan doğru bir tedavi türü planlanabilir. Buna bağlı olarak yetişkin ortodontisi sorunu her geçen gün daha fazla büyümeye devam eder. Görsel estetik kaygısını aşmak için uygulanan porselen braketler da ortodontistler tarafından çok sık bir şekilde kullanılır. Bazı zamanlarda çok verimli ve güzel protezler üretimi yapmak için proteze hazırlık amacıyla ortodontik tedaviler uygulanır. Diş teli tedavi süreci ise 4 ile 12 ay arasında biterken, genel olarak hastadan başarılı sonuçlar elde edilir.

Diş teli tedavisi süresinin ne kadar olacağını etkileyen birçok farklı unsur söz konusudur. Tedavi olacak kişinin yaşadığı diş sorunun boyutu, yaşı gibi etkenler tedavinin süresini doğrudan etkiler. Ancak bunun için hastanın bu işi ne kadar ciddiye aldığı çok önemli bir detay olarak karşınıza çıkar. Hasta ara seanslara düzenli şekilde geliyorsa, ağız ve diş bakımını düzenli ve eksiksiz şekilde yapıyorsa, tellerini sürekli olarak koparmıyorsa ve hastaya verilen apareyler uygun şartlar altında kullanıyorsa tedavi süreci en alt seviyede başarılı şekilde sonuca ulaşır.

Aksi durumda ortodonti tedavi süresi ciddi şekilde uzayabilir. Ortodontik tedaviler genel olarak 1,5 sene içerisinde sonuç verirken, bu tedavinin en şiddetli halinde bile tedavi süresi 2,5 seneyi geçmez. Bunun yanı sıra 1 sene içerisinde başarılı şekilde sonuçlanan ortodontik tedavilerde vardır.

Diş teli tedavisi çok kolay şekilde yapılır ve ağrısız bir uygulamadır. Ancak bu teller hastaya ilk takıldığında yanaklarda yaraların oluşmasına neden olabilir. Yaralar 5-6 gün içerisinde kendi kendine iyileşir ve bir daha çıkmaz. Sadece çok nadir durumlarda braketin ya da telin kopması gibi durumlarda yeniden yaralar çıkabilir. Böyle bir sorunun yaşanması durumunda diş hekiminize giderek sorunu çözüme ulaştırabilirsiniz. Ortodontik tedavinin ilk seansında hastaya bir ''hasta mumu'' verilir. Hasta bu mumu ağzında diş telinin ağrı verdiği alanlara yerleştirilir ve uzmana gelene kadar geçen süre içerisinde meydana gelebilecek iritasyonun önüne geçmiş olur.

Diş teli tedavi sürecinde dişlerin düzenli olarak fırçalanmasına bir engel yoktur. Tel takılmadan önce dişler ne şekilde fırçalanırsa, aynı şekilde tel takıldıktan sonra da fırçalanabilir. Dişlerin fırçalanması sırasında tellerde kopma gibi durumlar yaşanmaz. Ancak teller takıldığı için biraz daha ince ve detaylı bir fırçalama gerekir. Dişlerde teller varken fırçalama işlemi yapmak ilk başlarda hasta için zorlayıcı olabilir. Bu zorluğun üstesinden gelmek için ortodontik diş fırçalarını kullanabilirsiniz.

Tel takıldıktan sonra ilk dikkat edilmesi gereken şey kişinin tükettiği gıdalardır. Çok sert yiyecekler tüketmek diş tellerine zarar verebileceğinden bunlardan uzak durulması tavsiye edilir. Ayva ve elma gibi sert meyveleri ısırarak yemek yerine keserek yemek daha doğrudur. İçerisinde çekirdek bulunan erik ve zeytin gibi yiyecekleri yerken ilk işlem çekirdeklerin çıkarılması olmalıdır. Ayrıca bu meyvelerin çekirdeklerini çıkardıktan sonra ağzınıza atabilirsiniz. Bunun yanı sıra asitli içecekler diş teli tedavisinde uzak durulması gereken ürünlerdir. Lokum ve sakız gibi yapışkan gıdalarda bu tedavi sürecinde tüketilmemelidir.

Genel olarak şeffaf diş telleri tedavi sürecini daha fazla uzatır diye kalıplaşmış bir düşünce tarzı vardır. Bu durum tam anlamıyla malzeme kalitesine bağlıdır. Ülkemizde tedavi maliyetlerini düşürmek amacıyla farklı ülkelerden getirilen şeffaf braketler kullanılır. Bu durum ise tedavi sürecinin daha fazla uzamasına neden olur. Metallere göre çok daha dayanıksız olan bu malzeme çabuk kırılır ve istenilen sonucu metal diş telleri kadar veremez.

Diş Teli Fiyatları 2024

Diş teli fiyatları; Türk Diş Hekimleri Birliğinin (TDB) her yıl açıkladığı asgari ücret tarifesi üzerinden hesaplanırken, bu tarifede yer alan rakamların altında tedavi uygulamak önceden yasak kabul edilirken günümüzde bu kural daha esnek hale getirilmiştir. Buna bağlı olarak birçok farklı diş teli tedavi fiyatı vardır. Diş teli ne kadar? Sorusuna farklı cevaplar verilmesinin ana nedeni ise yapılan hiçbir tedavi şeklinin birbiriyle aynı olmamasıdır. Yapılan tedavi ortodontik tedavi olurken burada amaç dişlerdeki eğrilikleri gidererek hastaya çok daha güzel ve sağlıklı bir gülüş kazandırmaktır. Elde edilen sonuçlar farklı olurken, bu durumda kalıcılıkta sorun olabilir. Bu noktada tercih edilen diş hekimin estetik anlayışı, becerisi ve mesleki bilgisi hayati önem taşır.

Ortodontik tedavi hastalarının çok büyük bir kısmı için doktor tercihinde kliğe ulaşım kolaylığı ile beraber diş telinin fiyatı iki ana kriter olarak baz alınır. Ortodontik tedavi hastanın fedakârlık yapmasını gerektiren, uzun süreli be maliyetli bir tedavi yöntemidir. Bu yüzden karar aşamasında çok boyutlu düşünmek gerekir. Olumsuz örnekleri çok olsa da diş teli tedavisinde amaç bu tedaviyi hayatta sadece bir defa yapmaktır.

Dişleri daha sağlıklı ve estetik hale getirmek isterken başka sağlık sorunlarına karşı risk oluşturmaktan kaçınmak gerekir. Diş teli tedavisinde kullanılan teller, lastikler, braketler çok uzun süre boyunca ağızda kalır ve ağız içerisinde oluşan tükürüğün çözücü etkisine maruz kalır. Yapılan bazı araştırmalar belli kalitede içeriği bulunan malzemeler kullanılmadığı takdirde, ortodontik tedavide kullanılan malzemelerin yapısında yer alan bazı maddelerin tükürükle vücuda geçtiğini ortaya koyar. Bu durum sağlık açısından çok önemli riskler teşkil edebilir. Diş hekimi hastasına diş teli fiyatı verirken, kullandığı malzemenin kalitesinin buna doğrudan etkisi olabilir.

Diş teli taktırma fiyatları bu yüzden birbirinden çok farklıdır. Kaliteli ve güvenilir bir diş kliniği seçimi yapmak, bütçeye hitap eden fiyatlarda en kaliteli diş tellerine erişme konusunda hastalara yardımcı olur. Bu kliniklerde diş hekimi hastaya fiyat verirken hastanın istekleri doğrultusunda farklı tedavi yöntemleri hakkında detaylı bilgi verir.

Dentaliva söz konusu ağız ve diş sağlığı olduğunda her zaman üst düzey kalite standartlarında hizmet prensibi ile rakiplerinden öne çıkmayı başaran profesyonel bir firma olmuştur. Uzun yıllara dayanan çalışma tecrübesi ve sağlıklı dişlere sahip olma yolunda sunduğu akılcı tedavi yöntemlerini hayata geçiren kliniğimizde çalışan personellerin ve uzman diş hekimlerinin temel amacı hastaların huzurlu ve güvenli bir ortamda diş tedavisine sahip olmasını sağlamaktır. Buna bağlı olarak sizde Dentaliva kalitesini yaşamak ve girdiğiniz her ortamda sağlıklı dişlerle ağız dolusu gülebilmek için web sitemizi ziyaret edebilir ve diş teli fiyatları 2024 hakkında çalışanlarımızdan bilgi alabilirsiniz.